Kuinka IKEA:n toiveista syntyi ROS hyllynkorjausjärjestelmä
IKEA kysyi oikeat kysymykset, ja näin sai alkunsa hyllynkorjausjärjestelmä ROS Rack Repair System.
Maailmanlaajuinen huonekalujätti IKEA kohtasi suuria vuosittaisia kustannuksia vaurioituneiden hyllypystypalkkien vaihtamisesta Alankomaissa, Oosterhoutin lähellä sijaitsevassa jakelukeskuksessaan. IKEA pyysi riippumatonta rakennesuunnittelijaa Hans Slavenburgia etsimään vaihtoehtoista ratkaisua pystypalkkien vaihtamiselle. Yli kahden vuoden tutkimus- ja kehitystyön jälkeen Hans kehitti ainutlaatuisen hydraulisen korjausmenetelmän.
ROS Rack Repair -järjestelmä oli syntynyt.
Kun IKEA:ssa oli Alankomaissa onnistuneesti korjattu yli 5000 pystypalkkia, ROS patentoi järjestelmän IKEAn luvalla ja toi sen markkinoille. Vuodesta 2005 lähtien ROS Rack Repair -järjestelmää on käytetty laajasti ympäri Eurooppaa ja Pohjois-Amerikkaa, ja nykyisin sen avulla tehdään lähes 150 000 korjausta vuosittain. ROS on nyt Euroopan suurin hyllyjen korjausorganisaatio ja yksi alan suurimmista toimijoista koko maailmassa.
Kuten useimmat asiakkaat, myös IKEA pohti aluksi seuraavia kysymyksiä:
-
Täytyykö meidän todella vaihtaa kaikki vaurioituneet pystypalkit?
-
Eikö suurin osa niistä olisi korjattavissa?
-
Voimmeko korjata nämä pystypalkit ilman, että kaikki lavat täytyy poistaa hyllyistä?
-
Löytyisikö ratkaisu, joka olisi huomattavasti vähemmän työläs kuin perinteiset hyllyjen korjausmenetelmät?
-
Voisimmeko löytää tavan vähentää merkittävästi vuosittaisia korjauskustannuksiamme ja samalla täyttää kaikki työturvallisuusvaatimukset?
ROS Rack Repair -järjestelmän avulla säästetään jopa 80 % kustannuksissa kun vaurioituneet hyllynjalat korjataan uusimisen sijaan. Ota yhteyttä, niin kerromme lisää!